تجربه خرید خودرو در آمریکا

سبک زندگی

توسط ایمان رضوی 0

بازار اتومبیل آمریکا به شدت رقابتی است و شرکتهای خودروساز صاحب نامی در آن مشغول به فعالیت می باشند. همانطور که می دانید مهد تولید اتومبیل به صورت صنعتی و استفاده از خط مونتاژ در آمریکاست و مبدع این سیستم خلاقانه هنری فورد موسس شرکت خودروسازی فورد می باشد.

تولید کنندگان قدیمی خودرو در آمریکا فورد، جنرال موتورز و کرایسلر می باشند. همچنین خودروسازان مطرح جهانی که بیشتر ژاپنی هستند تاسیسات تولیدی معظمی در آمریکا دارند که هوندا و تویوتا در این زمینه بسیار گسترده عمل می کنند.

بازار اتومبیل آمریکا طیف وسیعی از سلایق و دسته بندی های بازار را شامل می شود. برخی از مهم ترین های این بازار به شرح زیر می باشد:

  • اتومبیل های فوق لوکس: فراری، مازراتی، رویزرویس، بوگاتی، پورشه و…
  • اتومبیل های الکتریکی یا هیبریدی: تسلا، بی ام و، تویوتا
  • اتومبیل های لوکس: بی ام و، بنز، لکسوس، آئودی، موستانگ و…
  • اتومبیل های معمولی و خانوادگی: تویوتا، هوندا، فولکس واگن، نیسان، فورد، کرایسلر و…
  • اتومبیل های کار: تویوتا، فورد، جی ام، کرایسلر و…

به قدری شرایط رقابت سنگین است که شرکتها پیشنهادات فروش بسیار اغوا کننده ای را به خریداران احتمالی پیشنهاد می کنند و معمولا کسی که وارد یک نمایندگی فروش خودرو می شود دست خالی بر نمی گردد.

من نیز تصمیم به خرید خودرو بعد از گرفتن گواهینامه رانندگی ایالت کالیفرنیا گرفتم. گرفتن این گواهینامه خود یک داستان مفصل دارد که به زودی برایتان آنرا هم می نویسم. اولین توصیه به خریداران بار اول خودرو در امریکا این است که خودروهای تویوتا یا هوندا را انتخاب کنند. دلایل این توصیه به شرح زیر است:

  • قیمت مناسب و تقریبا ارزان این خودروها
  • کیفیت بسیار بالا
  • قطعات یدکی ارزان و در دسترس
  • سرویس و خدمات پس از فروش بسیار مناسب
  • شرایط فروش مناسب برای افراد با درآمدهای مختلف

 

روش فروش در آمریکا به دو شکل است:

  • فروش قطعی خودرو
  • اجاره دادن معمولا ۳ ساله خودرو یا اصطلاحا Leasing

بهترین گزینه برای خرید لیزینگ هست خودرو را برای یک مدت معین که معمولا ۳ ساله می باشد اجاره می کنند. البته میزان پرداختی بستگی کاملی به شغل و میزان درامد و همچنین خودرویی دارد که شما انتخاب می کنید.

انتخاب من در نهایت خودرو سیویک هوندا یا کورولا تویوتا شد:

خودرو سیویک هوندا

 

خودرو کورولا تویوتا

 

با توجه به اینکه من در آمریکا تازه وارد به حساب می آیم تویوتا سقف پرداختی نسبتا بالایی را پیشنهاد کرد و اینکه چون شما هستید و با منت ما می توانیم خودرو را به شما بفروشیم.

هوندا برعکس برنامه ای را دارد بنام “فروش خودرو به تازه واردین” که برنامه بسیار منعطف و مناسبی برای افرادی شبیه من می باشد. ولی شرط آن داشتن کار و درآمد مناسب بود که خوشبختانه من حایز شرایط آن بودم.

در این مرحله چند تلاش خیلی به من کمک کرد:

  • برنامه “فروش خودرو به تازه واردین”
  • قدرت بالای چانه زنی ایرانی من
  • معاون ارشد فروش ایرانی هوندا
  • اینکه در سوابق رایانه ای من دیدند که از تویوتا پیشنهاد دریافت کرده ام و اینکه گفتم اگر شما نمی دهید من از تویوتا خرید خواهم کرد.

 

جالب اینجاست که کل فرآیند خرید به انضمام خوردن چای و قهوه و شیرینی و گپ زدن سر جمع یک ساعت نشد. من با شرایط پرداختی عالی خودرو را برای ۳ سال لیز کردم. یکماه بیمه کامل خودرو و کلیه امور قانونی و ثبت خودرو در اداره DMV یا اداره وسایل نقلیه کالیفرنیا هم بر عهده هوندا قرار گرفت و من با پلاک موقت اجازه پیدا کردم رانندگی کنم تا پلاکهای اصلی خودرو ظرف یک هفته به آدرس من پست شود که جایگزین آنها شد.

در این ۳ سال هر سال من اجازه دارم با خودرو ۱۲۰۰۰ مایل رانندگی کنم و در پایان سه سال ۲ انتخاب دارم:

۱- خرید خودرو که در این حالت خودرو به قیمت روز با محاسبه افت به من فروخته می شود و مبلغی هم به عنوان تشویق به خرید پرداخت می شود که میتوانم مبلغ فوق را نیز از بانک وام بگیرم.

۲- پس دادن خودرو و گرفتن مبلغ تشویقی و لیز کردن یک خودرو جدید و سال به مدت ۳ سال بعد از هوندا یا هر شرکت دیگری

پس از سه سال و با بالارفتن اعتبار حساب بانکی حتی شرایط به مراتب بهتری را می توان برای خرید خودرو در اختیار داشت.

 

اعلام ديدگاه