شش اصل اساسی که می تواند شما را یک مدیر طراز اول در سال ۲۰۱۷ کند

کارآفرینان

توسط ایمان رضوی 0

شش اصل اساسی که می تواند شما را یک مدیر طراز اول در سال ۲۰۱۷ کند

وقتی موضوع مدیریت در میان باشد باید کارها بصورت بنیادی و اصولی در نظر گرفته شود نه اینکه امور و سررشته کار را تفننی تلقی کنیم. البته این درست است که در زمان ارایه یک سخنرانی در جمع صدها یا هزاران نفر، باید آنها را مسحور فن بیان و سخن خود بکنیم (مانند آنچه استیو جابز افسانه ای انجام می داد) ولی در اداره امور عملیاتی کسب و کار خودمان باید براساس اصول فنی و حرفه ای مدیریت انجام وظیفه کنیم تا امور کاری سازمان بدرستی در جریان قرار بگیرد. به این منظور در ادامه شش اصل اساسی که می تواند شما را بدل به یک مدیر طراز اول در حد استانداردهای جهانی در سال ۲۰۱۷ در بیاورد را ذکر خواهیم کرد:

  • ذهن و عمل خودتان را برای دیدن جنبه های مختلف یک موضوع (هر چیزی) باز نگاه دارید.

بهترین مدیران قابل انعطاف، تطبیق پذیر و کاملا هماهنگ با محیط اطراف خودشان هستند. آنها همیشه بدنبال فرصتها می گردند. شنودگان خوبی هستند. بسیاری از ایده های عالی برای بهبود فرآیند بصورت منظم از کارکنان بدست ما می رسد چرا که آنها در خط مقدم کار قرار گرفته اند و از نزدیک محصول/خدمت را می سازند و آنها را به مشتریان ارایه می کنند و بازخورد های آنها می بینند. سخت گیری بی مورد دشمن هر پیشرفتی است. هرگز نهراسید که الگوها را ارتقا بدهید و آنها را به جلو هدایت کنید، در حقیقت این کار باید ٬راهی باشد که ما همیشه به آن اعتقاد داریم.٬

  • اطمینان ۱۰۰ درصد پیدا کنید که کارکنان شما دقیقا می دانند که باید بروشنی روی چه چیزهایی تمرکز کنند.

در خصوص آن استانداردهای بالا اشاره شده در بند این مقاله… اطمینان حاصل کنید که پرسنل اهداف شغلی کار خودشان را منطبق با آن استانداردهای بالا بخوبی می دانند. اهداف کاری هر کارمندی که به خوبی برای او قابل درک بوده و قابل اندازه گیری درست باشد در واقع بهترین دوست هر مدیری است. کارکنان پس از آن عملکرد کاری خودشان را از قلمرو موضوعات به اهداف از پیش تعیین شده توسط مدیر حرکت می دهند و دیگر درگیر حاشیه ها و تفسیرها نخواهند شد. اگر اهداف با فکر و برنامه درست در ابتدای سال مشخص باشند، می توانند بهترین راهنما برای مدیر و کارکنان در خلال آن سال باشد.

  • زمان خودتان را بشدت محافظت کنید چرا که ارزش الماس را دارد.

زمان یک سرمایه اساسی دست کم گرفته شده برای هر مدیری است، ارزش آن در این است که شما باید آنرا صرف تفکر و تصمیم گیری های مهم و اساسی نمایید. مدیران مرتبا درگیر موضوعات مختلفی می شوند، تا بتوانند کارها را سر و سامان بدهند، خراب کاری ها را جمع و جور کنند و به کار نظم و بهره وری لازم را بدهند. بهره ور ترین مدیرانی را که می شناسم هوشیارانه و بدون استثنا از برنامه زمان بندی خودشان محافظت می کنند. آنها کاری را انجام می دهند که باید بکنند ولی بخوبی کارها را اولویت بندی می کنند، بخوبی تفویض اختیار می کنند و از وقت باقیمانده خود (که به اندازه کافی بوجود خواهد آمد) برای تفکر دقیق و هوشمندانه برای کارهایی که واقعا به آنها نیاز دارند استفاده می کنند.

  • همیشه کمالگرا باشید.

همیشه استانداردهای بالا ولی قابل دسترسی را برای کارکنان خودتان ایجاد کنید تا به آنها دست پیدا کنند. در حقیقت بهترین مدیران ٬سخت گیر ترین٬ یا ٬مهربان ترین٬ ها نیستند بلکه کسانی هستند که بهترین نتایج کاری را از افراد زیر دستشان بدست می آورند. زمانی که کارکنان متوجه شدند که شما استانداردهای بالای واجبی را در سر دارید، این کلیدی خواهد بود در ذهن آنها که آنرا هیچ گاه فراموش نخواهند کرد. اگر پرسنل شما بداند که شما بالاترین عملکرد عالی او را می خواهید، آنها با اشتیاق این را در خودشان پرورش داده و آماده ارایه می کنند.

  • مرتبا از طریق دریافت بازخوردهای پر محتوا در زمان مناسب، در ارتباط باشید.

مدیران قوی همواره ارتباطات عالی دارند. بوجود آوردن جریان بازخورد فراوان از محیط اطراف – هم مثبت و هم منفی- یک مهارت اساسی است. خودتان را در معرض افرادی که آنها را مدیریت می کنید قرار دهید تا بتوانند با شما در ارتباط موثر باشند. حتی اگر از راه دور آنها را مدیریت می کنید از طریق تلفن، ایمیل، پیامک و غیره به راحتی در دسترس باشید. در این ارتباطات نکات و موضوعات بسیار قابل توجهی را در روند کار و پیشرفت امور متوجه خواهید شد.

۶- در مشکلات و درگیری ها غرق نشوید بلکه بجای آن با آنها مستقیما و منصفانه تعامل کنید.

همانطور که هر مدیری می داند یک محیط کاری فضای مستعدی برای رشد هر مشکل و مناقشه ای است. مشکلات بین فردی، تلافی جویی، به رسمیت شناختن، قطع کردن هزینه ها، اخراج ها، روابط مدیر-کارمندی … هیچگاه موضوعی را نخواهید یافت که سبب ساز یک رویارویی احساسی و درگیری نشود. این مربوط می شود به ماهیت ما انسانها که موجوداتی پیچیده ای هستیم. بهترین مدیران افراد رویگردان از مشکلات نیستند آنها منصفانه و سریع مشکل را شناسایی می کنند. کارکنان مشاهده گران هوشمندی هستند، آنها می فهمند که چه کسی وقتی نیاز است وارد عمل می شود و اینکه چه کسی از انجام آن شانه خالی می کند. آنها به مدیرانی که با موقعیتهای دشوار روبرو می شوند احترام می گذارند، همانطوری که احترام افرادی که از انجام آن مرتبا سرباز می زنند در نزد آنها کم و کمتر می شود.

 

امیدوارم در سال پیش رو مدیران خوبی برای سازمان، کارکنان و مشتریان خود باشیم.

اعلام ديدگاه