۵ اشتباه رايجي كه كارآفرينان تازه كار مرتكب مي شوند

کسب و کار

توسط ایمان رضوی 0

سمیرا جلیلی

 

موسس شركت Anytime Fitness بزرگترین و موثرترين مواردي را كه امكان سقوط يك كسب و كار را ایجاد می کند بیان می دارد. ديو مورتنسن موسس و مدير عامل شركت Anytime Fitness با دنياي تجاري بيگانه نيست. با فراست و دانش كارآفريني قوی او، شرکتش ارزش مضاعفي براي خود ايجاد كرده است كه مجله كارآفريني اين شركت را ” نمونه موفق جهاني شركتهاي زنجيره اي ” در سالهاي ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ اعلام كرده است.

 

به عنوان يك كارآفرين تازه کار تمايل داريد كه از همان ابتدا بتوانيد موفق باشيد كه اين امري طبيعي است، ولي شروع يك كسب و كار، آغاز سفري پر از فراز و نشيب است و زماني كه فرمول واحد و منسجمي براي رويارويي با كارها و فعاليت هاي كارآفرينانه وجود ندارد اشتباهات مشخصي ايجاد مي شود كه به راحتي مي توانيد از ارتكاب آنها دوري کنید.

 

  1. فقدان منابع اطلاعاتي كافي:

شما براي راه اندازي يك تجارت موفق نياز به دانش و مهارتهای متنوعي داريد كه  شامل مباحث مالي، بازاريابي و همچنين استرات‍ژي هاي شما مي باشد. يكي از بزرگترين اشتباهات كارآفرينان جديد كمبود منابع اطلاعاتي شان می باشد. همانطور كه شواهد گوياست در ۹۰% مواقع، كسب و كارها به دليل اين اشتباه متداول شکست می خورند

 

  1. فكر كنيد كه كسب و كارتان خودش پيش مي رود

هنگامي كه كارافرينان نوپا كسب و كار خود را راه اندازي مي كنند گاها فراموش مي كنند كه مسئولیت اداره كسب و كار با خود آنهاست. شما نمي توانيد فرض كنيد كه كاركنان شما تمامي امور را به عهده مي گيرند و منجر به موفقيت تجارت شما مي شوند. اجرا و پياده سازي ضعيف در كسب و كار در بخش فروش به منافع و ارتباطات شما صدمه ميزند (مانند اين است كه شما به اين بخشهاي حياتي تجارت خود سم تزريق كنيد) و اين امر باعث مي شود ارزش کسب و کار شما خود به خود كاهش يابد و نتايج و پيامدهاي اين عدم مديريت و يا ناديده گرفتن اداره درست کسب و کار مي تواند مهلك و كشنده باشد.

 

  1. حذف چشم انداز روشن کار

كارآفرينان موفق افراد بزرگ و مردمي هستند. آنها به آينده نگاه مي كنند و در اين مسير برنامه روشنی در سر دارند. با در دست داشتن چشم انداز منحصر به فرد براي كسب و كار،  خود را در مسير موفقيت قرار مي دهند.

گاهي اوقات كارآفرينان نوپا چشم انداز اوليه خود را از دست مي دهند و آن را با انبوهي از مشكلات كوچك درهم مي اميزند. مورتسن اين نقطه را “منطقه امن” مي نامد و این می تواند شما را از دنبال کردن وظایف مهمتان باز دارد. هرگز اجازه ندهید مشکلات ریز و درشت شما را از مسیر کاری و چشم انداز کسب و کارتان منحرف کند.

 

  1. شكست در پيگيري مراحل

داشتن استراتژي كاري اين گونه تعبير مي شود كه اهداف و مزيتهاي رقابتي تجارتتان را تعريف كنيد. اين امر باعث مي شود كه به حوزه تجارت و كسب و كارتان شكل دهيد و روابطتتان را با مشتريان و كاركنان سروسامان دهيد. ولي اين بدان معني نيست كه شما تنها با داشتن برنامه يك ساله، نيازي به انجام آن برنامه نداريد و آن را فراموش كنيد.

بنا بر توصيه مورتسن شما نيازمند اين هستيد كه به صورت مداوم برنامه هاي تان را پيگيري كنيد تا به موفقيت دست يابيد. او مي گويد مانند اين است كه شما به خودتان اعتبار دهيد. از خود سوال بپرسيد كه اين سال چگونه سپري شد؟

براي راه اندازي و شروع كسب و كارشركت اني تايم فيتنس استراتژي سازمان بندي شده محكمي را براي موفق شدن در کار در اختیار دارد. کارآفرینان تازه کار باید از خود بپرسند چه كارهايی را درست انجام دادم؟ چه كارهايی نادرست بوده است؟ كجاها نياز دارم كه پيشرفت كنم و چطور بايد اين موضوع را تغيير دهم كه اين اتفاقات رخ دهد؟

به ياد داشته باشيد كه استراتژي هاي شما هميشه يكسان نخواهند بود ولي اين سوالات مي تواند به شما كمك كند كه بر روي اهداف و فعاليتهاي درست خود تمركز كنيد.

 

  1. اجتناب از اشتباه كردن

بهترين و برترين كسب و كارها يك روزه به وجود نيامده اند.. اين شامل مدتهاي مديدي افت و خيز می باشد. كارآفرينان قديمي و  باتجربه اين را خوب مي دانند. آنها به يك چيز اعتقاد دارند هر چه بيشتر تلاش كنيد شانس برد شما بيشتر مي شود.

زماني كه شما تازه وارد هستيد اين امري طبيعي است كه بخواهيد بي نقص باشيد. در كل انسانها تمايل دارند كه افتخارات خود را با شكوه جلوه دهند و ترس از شكست هاي خود را مصرانه فراموش كنند. اين ترس اگر كنترل شده نباشد مي تواند مانع رشد و يادگيري شما شود.

اين دليلي است كه مورتسن تاكيد دارد كه شما نياز داريد شجاع باشيد . شما بايد اشتباه كنيد تا بتوانيد به رشد و تعالي برسيد. اشتباه يك فرصت است كه شما از آن درس بگيريد و یک گام قوی بسوی جلو را بپیمایید.

كارآفرينان باهوش از اشتباهات  با آغوش باز استقبال مي كنند و از آنها براي پيروزي هاي اينده درس مي گيرند.

اعلام ديدگاه